Tres anys

 Demà farà tres anys que no hi ets.


La vida ja no és blanca.

La pau de la teva mà no es troba tan fàcil

dins l'absència. Ni el record

a vegades no alimenta...


He sobreviscut vivint amb tu.

El temps no té la raó,

jo et porto

viva encara,

 aferrada a cada batec que em sostè,

aferrada a la meva mirada.


Qui et va robar de mi?

Qui et va prendre la vida?

He après que es pot viure amb l'amor ferit.


I et donaria el meu alè,

i et donaria tots els meus dies!

però ai, que les Primaveres

sempre acaben tard o d'hora perdent el verd

i tot, en algun moment,

acaba esdevent àrid.


Demà farà tres anys que no hi ets;

demà farà tres anys que dura aquest fred

tan immens

que em cap al palmell de la mà

cada vegada que intento tornar a acaronar-te.


Mai, companya,

mai no deixaré d'estimar-te.



Comentaris