La nit



I quins dilemes té la nit.
De sons estranys i foscor infinita.
Em tremolen els peus que caminen
desconcertats
per un passadís de rajoles antigues.
Amb un dit palpo els meus llavis,
tan muts, tan secs,
que no poden  pronunciar cap paraula.
No encenc el llum...
sé on es troben les parets
i com travessar-les.
No m'interessa que els mots em sonin amables.
La crueltat genèrica dels dies
es contraposa
amb la serenitat d'aquesta nit.
Escolto la nit...
I m'adono que rere la porta
les coses no són com imaginem,
que les pors són els vestits 
que ens pengen dels ulls,
i pesats i opacs i negres,
no ens deixen mirar més lluny.
Jo sec aquí
en un enrajolat antic
de dibuixos impossibles
que em fan distreure el sentit.

Obedient, em recolzo al braç de la foscor...
i ella, tempestuosa i confident,
no em deixa dormir...



Comentaris